111126 I´m running on sunshine

Efter en mysig morgon där vi vaknade bredvid varandra, eftersom jag styltade in till pappa inatt och la mig utan en knyst, så kom vi på en jättekul grej med en massa plast som kom med moster ina och nya tallrikar och grejer för oss att äta på! Vi gjorde en av luftbubblor smattrande löparbana! Jag sprang som om det inte fanns en morgondag och vi la mer koncentration och entusiasm på denna bana än vad London lägger på den bana som ska stå värld för OS-grenarna i friidrott 2012. Det gick så snabbt att vindstyrkorna utanför idag var en bris i jämförelse. Mycket kul alltså. Sen gick vi hem till mamma och hämtade en påse julpynt, för nu och för senare, när vi ska köpa gran såklart! Farmor kom förbi och lät mig sova gott en bra stund, det låg i luften, och sen var eftermiddagen kreativ med pyntning, nya löparbanor och en mycket givande stund hos kusin Rasmus som pratskrek av glädje över att vi kom och gästade. Han rullade och bubblade så han sen somnade lika kvickt som pappa tydligen gjorde sittandes på golvet bredvid min säng, i nån dryg timme ikväll efter jag somnat… Vi fick god korv stroganoff och jag skrev alla möjliga namn ur vår familj på ett jättepapper på köksbordet, och jag log med hela ansiktet när jag återigen förstod hur kul det är att läsa och skriva och tala. Men nu alltså, i dvala. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0