111017 urladdning

Jag var på dagisgården, sådär vansinnigt älskvärd som jag tydligen kan vara, och pappa smälte när han såg mig i min mundering, nya mössa på svaj och stora leende. Och jag ville busa på lite till med gänget när han kom och han stod bara och tittade och log. Vi gick hem hand i hand först, sen på axlarna, och även om jag var lite trött idag också, kröp in i hallen som en mask förklarade jag, pga hur trött jag var i benen, kanske efter skridskoåkandet, så laddade jag ur allt jag hade med alla tänkbara lekar (mycket fotboll och brottning blev det, men även pyssel och rit). Hann knappt äta, jag drog pappa över parketten till det ena och det andra, och nappen fungerade som en slags strömkabel. Duschade mig ren här och där innan jag mer eller mindre helt själv fixade hela tandborstproceduren själv, med tub och hela faderuttan. Bad pappa läsa två böcker (jag jobbar så, sätter upp ett mål innan läsningen, tar det inte stund för stund…), men efter en sida i en ny nalle puh somnade jag lika hårt som jag sparkar boll och slår golf-, alternativt, bandyslag. Bredvid nallen! Bolle och bolle var inte tajmade och pappa tänkte fel kring landåbolle och dilibolle… Men det gick hur bra som helst. Förstås. Frågor på det!... E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0