110902 sköna fredag

Cyklade glatt med stora ester på dagisgården i min jofa-hjälm, som foppa forsberg på cykel… Vi är totalt livsfarliga, isracing framstår som en syjunta i jämförelse. Men allt gick bra och jag cyklade raskt vidare till tempo för mina bitar och en rejäl paprika till förrätt. Mötte farmor hemma, hon dök upp bakom busken! Hon var med på kvällen och jag visade henne dom nya gungorna som är alldeles för låga. Det blev först en godisbit innan maten och en halv paprika, sen kom en oerhörd trötthet över mig som vi motade i grind med kittling och leka ”påse” där jag kastas och slängs och bärs och dras över golvet inlindad i en stor filt, ohyggligt roligt. Då gick farmor och jag ut och kollade gården som sagt, och nu sitter vi i soffhörnet och kollar spöket laban och jag är helt slut men mår gott. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0