110904 man tror man har koll

Icke. När man tror det rullar på per automatik, då ska man vara mycket beredd på att nåt händer som inte brukar hända. Snö i sensommarn till exempel! Jag blev så ställd att jag hade glömt vad det hette, jag ropade is till pappa. Vi kom från badhuset i nacka efter en underbar timmes plaskning, och vår lunk förvandlades till frivolter. Men vi var glada över den annorlunda upplevelsen, skrattade och konstaterade att vi gick förbi hockeyhallen och pappa förklarade det hela. Tänk va, snö i sommarn, för tokigt, det är det. Åt närapå brunch hemma hos mamma på förmiddagen så lunchen kom sent idag, men det gick det också, men oj va jag har halkat in på flingor helt plötsligt, får vi ha koll på. Vi spelade dock fotboll idag igen, det är så förtvivlat roligt och vi var ensamma på planen, ja spela och spela, jag blandar friskt med rugby, fotbollsbrottning där jag gärna blir kittlad och allmänt bollkastande. Tog en nap på väg till badhuset och väl hemma igen mötte farmor upp för en rolig kväll med trädgårdsarbete, äppelmoskok (vilket pappa undrade varför man överhuvudtaget gör… ;-) och nattning som jag viskade till pappa om att jag ville ha. Hann med lite cykellek med en emmy på gården som är en snäll tjej i min ålder som jag verkar synka lite med, hon var ju här och bada i somras helt apropå, och idag samma enkla ingång. Jag visade mitt rum och hur man bär på allram. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0