110908 tjejkväll

Å va roligt det var ikväll, igen, det är ju i princip alltid roligt alla dagar och kvällar, men annorlunda idag. Jag och stora ester hade pratat om att följa med nån hem i veckan och idag blev det av och vi jublade på våra cyklar på väg hem till mig. Hemma träffade vi emmy på gården så jag välkomnade henne också utan en blinkning och hon hakade också på in en stund. Så där hade jag alltså två kompisar på besök och jag var en enastående kompis och värd tyckte pappa för sig självt tydligen, jag hade liksom en helikopterblick och såg helheten på vår lek, hjälpte, tog in, uppmuntrade, delade med mig, gav förtur, var glad, positiv, generös och varmt ledande framåt i leken. Det var underbart. Emmy gick hem och vi satte oss i soffan med varsin grönsaksskål, sen vankades god mat från tornet, kött och ris, och ketchup förstås… Sen fortsatte vi med lite grönsaker och en tunn polkagrispinne faktiskt och njöt av pippi. Tog tag i leken igen och det fanns ingen gräns. Mitt uppe i den fristående gymnastiken i pappas säng kom hennes pappa och storasyster och vi visade oss på styva linan en stund till och påkallade all uppmärksamhet jarlaberg hade till livs. Det var en så annorlunda kul kväll att jag hade svårt att somna till, jag läste lite nalle puh för pappa också. Han var nära att somna till min ljuva röst. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0