110910 utflykter och insikter

Mamma och jag åkte till skansen idag, läge att passa på innan hösten kommer även om det är trevligt då också. Jag red på hästen penny, på hästen dala, men la inte nappen hos kattungarna, för dom har inget hem där än, dom bygger om, tur för mig… Jag klappade en orm också! Stod näsa mot näsa med en krokodil, med fönster emellan… Åkte karusell förstås. Roligt och spännande, så är det ju där. Skrämde pappa i soffan och visade upp popcorn och en ring jag fått på skansen. Vi stack på uppdrag till forum för att köpa en ny cykelhjälm, kan väl åka runt i hockeyhjälmen, men trevligt att ha en cykelhjälm trots allt, jag ville ha en rosa, sagt och gjort, även om pappa sneglade på den svarta med blå eldsflammor… Åt kyckling och ris på forum och satte mig på axlarna för en sista tur, finns ju alltid saker att se och reflektera över där, t ex andra barn, ett barn pratade konstant med oss i fem minuter när vi åt, och hennes pappa satt trött en bit bord och skötte sig själv… Varför? Hemma pratade vi musik medan vi fixade nya ljus till ljusstaken tillsammans och jag sa att jag gillade när dom sjöng högt, inte som Lisa Nilsson. Mamma har nog präglat mig i bilen, men pappa mumlade nåt om James Brown, jag lär väl få veta… Häromdagen förresten, apropå referenser osv, så mötte pappa och jag en farbror med en nästan vit lång rock på väg till bussen och jag frågade om han var en doktor. Kanske sa pappa, men man kan ha såna rockar som jacka också, de är bara lite tjockare. Tänk va man tänker. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0