110911 andy, emmy, och emmy

Tumlade in till pappa vid halv sex och ville se på tv, men gick kvickt med på att sova en stund till… Efter en lekfull morgon körde vi faktiskt en andys, det kan inte hjälpas, jag tycker det är så kul och jag körde järnet, som stenmark i en superstartävling. Blev så svett och trött (drack massor med vatten) så jag bad om att få sova en smula innan maten. På forum och söndagens nötkött mötte vi mamma och vi koordinerade oss för utflykten till emmys kalas i gustafsberg dit vi åkte alla tre för att gratta. Det var ett härligt kalas med kakor och tårta och med emmy i glad högform och jag hakade på henne, och hennes kusiner, på mitt sätt, deltagande och betraktande i lagom balans i samverkan med andra, en konst inte alla i min ålder hanterar, vet jag pappa tycker i alla fall, en konst som även är bra att ha på andys. Avslutade efter en avlappnad skön tur hem i bilen, där jag så sött bad om att få vila lite utan att sova, med samma goda inställning till lek med emmy på gården. Vi cyklade, gungade, dansade tokigt i våra cykelhjälmar, och sen, löste mysterium på gården, i 45 minuter på egen hand! Vi letade ledtrådar, använde oss av förstoringsglas, noterade allt vi hittade, funderade, kände att vi var något på spåren, vi var så fokuserade att vi glömde tid, trötthet och hunger, hade svårt att sluta. Men visst var det skönt med en ljummen dusch och en stund i soffan. Jag frågade pappa om jag kunde få somna i hans famn, och det kanske var den enklaste fråga han fått i livet verkade det som. E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0