110916 mor- och farföräldrar

Ni är inte dumma att ha, nej ni är en gåva i livet, tack för att ni är uppfunna. Idag hämtade farmor mig på dagis och så stack vi hem till farfar med cykeln innan vi stack till tempo för fredagsbitarna. Tror ni inte vi träffade mamma på busshållsplatsen, som om det var menat, hon skulle iväg på sin konsert och farmor och jag hämtade hamburgare, det var en sån kväll. Hemma skrek jag i dörren, farfar jag har hamburgare till dig! Sen åt vi glatt i köket, lekte lite, och sen var det fredagsbadet, uti baljan boys! Och vet ni, farmor hade fixat en blåsare som vi torkade håret med, och på lagom avstånd var det så skönt så skönt. Sen satt jag och myste i handdukar i soffan. Till slut var det pyjamas och nattning, farmor började men ville att pappa avslutade, pappa och mamma är ju alltid pappa och mamma… Men som om det inte var nog. Imorgon bär det av till mormor och morfar. Se upp! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0