110919 missade sömntåget 18.32 mot Drömland

Nästa kom 20.30, och jag som gnuggade mig rejält efter maten vid 18-tiden… Men jag skulle ut och leka med emmy på gården, vi har så roligt ihop och hon var ute och cyklade som vanligt när vi kom från dagis, och fick springa till mamma och hämta cykeln, eller pappa, jag satt på axlarna… Han knappt säga hej till mamma, det var raskt iväg och pappa och jag märkte att jag ju cyklar många meter utan stödhjulen ibland när det rullar undan! Så vi körde hårt, sprang in och åt i våra hem, sen ut igen, och vår lilla gård förvandlades till ett lekland som hette duga. Sen var jag trött, sa jag, men jag skulle ändå göra kullerbyttor i soffan, och hålla långa utläggningar om läsning och jag vet inte allt jag hade på huvet, men till slut gjorde vi ett nytt försök med att somna själv, och jag försökte nynna mig till sömns, men icke idag. Drog lite i dörren så pappa skulle märka mig, och då fick jag sällskap en stund, pappa fick en tupplur, och när han vaknade sov jag sött. Nedan ser ni några bilder från helgen, jag hade ett äventyr av skoj med morfar och mormor, efter min eftermiddag med farmor och farfar. Snacka om att ha bra folk i mitt stafettlag… E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0