110920 tre trallande jäntor

Var värd ikväll. En mycket varm generös och hjälpsam värd och vän. Jag är ju sån. Stora ester följde med hem, och snart dök också svea upp. Vi startade med att tvätta händerna allihop, och jag visade hur man gör hemma hos oss, det är viktigt att man tar emellan fingrarna också. Stora e är lite dålig i halsen och svea snorar så här gäller det att hålla tant baselusk borta. Vi rivstartade och täckte snart alla golvytor i lägenheten med saker, allt från teckningar till mynt, många mynt, alla faktiskt. Samtidigt knaprade vi paprika och blev snart kallade till köks för pasta pesto med kyckling. Stora e sa ööö äckligt när hon såg det, sen åt vi upp alltihop allihop, med pappas coachande… Sen ut! Vi blev allt för förbryllade av alla lekprojekt vi hade igång samtidigt, och på cykel, i gunga och sandlåda vet man var man har sig själv. Man kan inte få nog av sånt, vi gör ju inte alls så en timme varje eftermiddag på dagis inte… Kvällen slutade i dur, även om svea kort blev lite sur, för vi hade ju så roligt, stora e fick med sig 15 spänn i fickan för övrigt, hon sålde väl nåt till svea och mig, dyrt. Jag snubblade när jag skulle snurra persiennen, körde en liten gråt, men kom snabbt igen och vi njöt av sista stunden ihop, jag bad pappa sitta vid mig som han brukar, och när han sa att det är klart, jag sitter tills du somnar, så somnade jag på en minut, inatt ska jag sova länge kom vi överens om, det ska bli sssööönnnnt. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0