110924 scenen är min

Tog en väldigt lång morgon, det slog oss att vi inte ens hade alternativet att åka och gympa. Pappa ville tänka ut nåt annorlunda och hittade barnmusikteaterbiljetter i sickla kl 3, det slog vi till på. Morgonen började 5, började om halv åtta och jag var trött, så efter lite hemmalek, där jag läste saga för pappa, som mamma och pappa läser för mig, sen frisk luft, gunga och så, så tog jag mig allt en lur på väg mot sickla där vi mötte ras o co på lunch. Vi hittade en lekvåning på Ica där vi pysslade en stund innan teatern, vi hann även med att själv inta en utomhusscen i sickla där pappa och jag dansade, spelade och sjöng för varandra, till varandras applåder när vi gick på och av scen, pappa berättade vad backstage var, det fattade jag direkt, sen på teatern var det två tanter och en gubbe spelade, sjöng och spelade teater, och jag var fängslad av mästerskräddaren!  ”Det bidde inget” var det! Och tror ni inte jag hittade en liten minibio på dieselverkstans bibbla, där jag och en pojke tog första raden i besittning och kollade mamma mu, ja vilken e.m. Det slutade på bästa sätt i järla med en härlig promenad längs vattnet med sång och skratt, bada rasmus, tyvärr slå huvet i handfatet (hade för övrigt slagit i foten på scenen och i fingret mot en kundvagn på ica, med lite smågråt till  följd, men det hörde till dagen, vi fick så mycket ut av den nämligen, och något måste man ju ge…) äta gott kött och svamprisotto! Hit med fläskkorv och rotmos, jag löser allt! (eller det kanske är pappas referensramar förresten…). Tia och jag ritade fint på kort vi fick på teatern och vägen mot bussen, bussen, soffan, och vällingen (”bussen” mot sömnen) satt som en keps, och hållandes i pappas hand somnade han med panna mot mitt täcke och jag mot min kudde samtidigt, laddade för tivoli imorgon på grönan, om så vi möts av en ny istid imorgon, här ska åkas nyckelpiga! Er E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0