120819 surfar sommarvågen

Å vad jag suger ut sommaren, här njuter jag av fulla muggar, även om jag älskar regn och snö också... Snorigt men soligt, och som grädde på frukosten så kom mormor och morfar förbi dili idag! Den väntade kalas på landå i festlokalen med naemi, ett jätteroligt kalas med skattjakt,, som jag entusiastiskt meddelade mamma, pappa och farmor där dom satt och fikade på uteplatsen, klädd i den fina sommarklänningen från Åmål. Sen är det ju inte svårt att räkna ut att det blev gården för hela slanten, via en temposväng där jag skötte korgen, och en del av inköpslistan… Det var så härligt alltihop och mina ögon var glansiga av glädje och snuva... Pappa och jag åt middag och jag åt som ”vanligt” (nåja, jag sitter också söt och artig som en liten skolflicka och äter här på landå också faktiskt) hoppandes och kravlandes i soffan där jag sprang förbi pappa för nya tuggor med jämna mellanrum. Vi hoppade och sprang av oss maten i sängen och mellan kök och sovrum i ruscher som jag älskar av nån anledning. Till slut en sista gårdssväng, bara jag och pappa, sen en mycket skön avslutning där jag somnade lika mjukt som strån faller mot marken blåsta från en överblommad maskros. Jodå, jag är ren poesi. E  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0