120826 vilken cirkus

Oj vilken cirkushelg. Tokerierna började i jarlaberg på lördagen med jarlabergsfest där mamma och jag gick runt och kollade in allt folk och jag sprang på många kompisar. Pappa satt och skruvade på en låda med sladdar till en scen där folk höll på och tjoa i mikrofoner. Sen vidare till väsby där det var fullt ös från start, leo var också där och även om vi har några år emellan så synkar vi riktigt bra. Det var flaggstångsresningsfest hos grannen och det blev sent… Idag öppnade vi bageriet i väsby, i ottan som sig bör och jag gjorde bullar nästan på egen hand hela vägen. Sen kattungar och jag vet inte vad till pappa kom runt lunch, och då föll jag ihop av trötthet, sov i bilen i 1,5 h, vi satte oss i garaget och sov båda två… Mamma hoppade in och vi for till CIRKUS!  Jag var så glad att jag applåderade i bilen skrattandes på vägen dit. Och det blev lika stort och spännande som jag trott. Med stora ögon och öppen mun genom hela föreställningen såg vi människor flyga och snurra och hoppa och klättra och tokar som snubbla och bamses alla vänner och hästar, kameler, och elefanter som jag satt och väntade på. Hujeda va stora dom var! Vi klappade takten och applåderade och visslade och skrattade i två timmar, och jag höll mig igång hela tiden. Kanske hjälpte popcornen och mitt lasersvärd…  Det var en lika stor dag som elefanterna, och en superkväll med mamma och pappa, som krönte denna innehållsrika och glada helg. Tack alla, E

LILLE SKUTT HOPPAR STUDSMATTA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0