121225 julens segertåg fortsatte

Pappa tycker tydligen det är extremt tråkigt när en text raderas som han skrivit på en halvtimme och får börja om från början. Men som det är som oftast här i livet. Man får ta ansvar för sin situation och sitt handlade och lära sig av det. Så här börjar han om, så gott han kan. Han/man, får skylla sig själv. Vaknade hyggligt i väsby efter en god julafton, vaknade till i en soffa med mamma. Fortsatte i en annan soffa med pappa. Väntade in frukost, men hade spring i benen och efter att ha tackat mormor och morfar för en härlig tid åkte vi hemåt och landade först på dili för lite lunch sen fick jag mitt lystmäte i pulkabacken med min snowracer som jag sa jag älskade efter ytterligare ett gott åk, precis som jag älskar min onepiece, och allt annat fint jag fått, jag är de små medlens tjej som ni vet, som jag gör underverk med. Vi gick till landå och drack massa vatten och bytte till moster Inas fina skotska kjol som passade bra på vår christmas day i järla. Där väntade rasmus och gänget och vi körde igång. Det är inte så dumt att vara den äldre ibland och vi busar rätt bra ihop. Ville klara av den mycket goda middagen rätt snabbt, jag visste ju att det var lite klappläge igen och det är ju spännande, det kan vara ett suddgummi, det är spännande ändå. Nu var det inget suddgummi, det var ett typ staffli, pysselgrejer, kläder, pyjamas (och som jag sover i det nu…), rasmuskalender, och jag gav iväg några idolkort själv… Efter lite snack och brottning, jag, rasmus och farfar, så styrde vi kosan hemåt. Vi krigade oss genom snön och hann med bussen precis och det var tur för hemma brann ljuset ner snabbt bildligt talat. Tjet la sig intill oss i soffan och visade vägen. I sängen somnade jag lika vackert som den snöängel jag viftade fram i pulkabackens slut efter några lopp med min springare. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0