120226 en blandning av sött och salt

Jag är precis som Stockholm. Och vi hängde i stan hela dan nästan. Och jag var både på Mälarens sida som på havssidan. Vi började med en promenad runt vasagatan och tittade på hotell och andra stora hus, tåg, tunnlar och grejer i väntan på vår jazzklubb där vi i princip skulle se svensk barnvisas svar på jultomten, Georg riedel och hans dotter med band, med just dom sångerna. Det var en så stor, spännande och mysig stund där jag var alldeles fascinerad på fasching och pappa satt med mig i knät på golvet och med tårar i ögonen tyckte jag. Farmor överraskade oss på gatan och hon hängde på. När jag vaknade blev det en McDonalds down town norrmalmstorg och jag såg ett tåg som körde på vägen. Sen gick vi till kungsan där jag hängt lite ju. Hästridning och klappa getter och kaniner och leka i snöhögar innan farmor köpte loss korvbröd för ankmatning utanför operan som jag fick lära mig och dit ska vi med dagis i maj! Sen fortsatte pappa och jag söderut och lekte kurragömma vid Gustaf den tredje, som jag trodde var gurra den andre Adolf (tänk vad vi lär oss på dagis och jag sa så precis), och Karl fjorton Johan vid Slussen. Vi skyndade hem för jag ville cykla men jag var rädd för att jag hade glömt det. Det hade jag inte och som jag sladdade i gruset. Sen var den isbelagda parken så intressant så hade det inte funnits saker att hålla sig till så hade jag lekt där än, hackandes upp is med pappas gamla backhopparleksak. Jag ville inte gå hem helt enkelt och väl hemma var jag trött men så uppskruvad att jag hade en lång färd mot sömn. Och däremellan hann vi tillbaka till tempo för att köpa kattmat, men då fick jag ju provsitta barnsadeln för året. En tung dag med intryck för en vecka. Så det var skönt att till videung däcka. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0