120104 "jag vill bara va ett barn"

Jag kläckte ur mig det när jag räknade iväg vad jag skulle fylla efter fyra och när vi hamnade på 14 sa pappa att då är jag en stor tjej, jättestor sa jag, och direkt sa jag att jag förresten bara ville vara ett barn. Och det fick jag vara sa pappa. Och man är alltid ett barn eftersom man har och har haft föräldrar. Så då var det ingen fara kom vi på. Och så kan man ju vara som ett litet barn ibland på skoj även om man är vuxen, det är nog bara bra, så vi redde ut det alltså. Vi fick teoretiska bollebekymmer på väg hem från dagis, men landåbolle var på landå och saken reddes ut. Sen hade vi en soffstund, och hur mycket jag än gäspade så hittade jag på en toklek där vi skulle jaga varandra in i fängelsehålan (moster inas rosa prinsesstält), i all evighet, och inte nog med det, sen skulle den ene sova i sängen och så skulle den andre skrämmas och låtsasslå, jag slog på riktigt på magen (på skoj förstås, det får jag för pappa, men bara på pappa och ingen annan alls någonsin, men en tjej på dagis ligger risigt till, snart får jag visa att jag är en brottares dotter om hon inte skärper sig...), ja det var kluckande skrattroligt, men sen bytte vi om. Eller snarare, jag körde ut pappa ur badrummet som vanligt och gjorde mig iordning med ALLT, alldeles själv. Pappas tandborste ligger som vanligt färdig för borstning med hans tandkräm på. Somnade direkt, vaknade i snuvdvala, men lite snyt och näsdroppar, och sen med pappas arm hållandes runt mig, somnade jag gott snart igen. Hela gänget var tillbaka på dagis idag förresten och det var en kick att se tokarna igen. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0