120122 äntligen vinter

Jag ropade med hela kroppen strax innan nio när vi äntligen kom iväg till pulkabacken. Jag ville redan ut i mörkret vid halv åtta, vaknade nämligen 0420 och kunde inte somna om även om jag försökte till 0515. Jag fick välling 0520 och ropade på pappa vid 0630 att det var dags för frukost... Nå! Det kröp väl av brinnande livslust idag bara. Vi åkte i en och en halv timme, vi var först där och när vi gick var alla där, även stora Ester och Emmy. Sov djupt och efter maten var det dags för bästa utflykt, till badet, och hade en lika lycklig stund där. Hoppade till och med från kanten själv och jag doppade huvet! Vi hade en fin promenad hem och vi pratade om tjuvar för att vi såg polisljus och att jag kunde brotta ner tjyvar och sätta dom i fängelsehålan men att jag var för liten att göra det själv. Sen när sommaren kommer så släpper man ut dom för då är dom snälla sa jag. Vi fick i oss mat, jag dansade lite framför tvn och vi spelade bokstavsspel. Det var mysigt att stänga kvällen och jag behövde inget täcke sa jag för att jag var varm och jag hade en pappa som kunde värma mig sa jag. Det tyckte pappa om såg jag. Sen tog jag slut. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0