120702 ljuvliga dag

Vaknade i rasmus rum i pappas famn. Vi hade ju sovit över och fick oss en fin morgon och förmiddag, och jag fick fixa och dona med rasmus hela tiden, vara Anders högra hand kan man säga idag. Pappa for iväg till farmor en kortis med en telefon så jag, rasmus och anders körde en järlatimme själva, från fotbollsplan till soffan där rasmus lutade sig så sött mot mig. Vi cyklade hemåt och efter lite lunch och en nap drog den långa eftermiddagen och kvällen i våra kvarter igång. Vi cyklade en sväng igen med farfars cykel och hamnade nere vid kajen där vi såg dom fiska strömming. Fascinerande. Jag sa att vi inte fick fisk på viggsö. Sen lekte vi lite på bryggan där vi kom från viggsö, jag gick balansgång på ett räcke på en lång träpromenad, vi tog oss upp för backarna igen, handlade plommon på tempo som smakade så gott (ville ha chokladboll, men blev övertalad, man kan ju inte äta godis, glass, kakor, bullar osv, VARJE dag under sommaren…). Vi fruktfikade i parken och Naemi dök upp och vi dök under gungan och skrattade gott, som på gröna lund, fast hemma. Sen fortsatte jag och naemi, moa och tuva tills kvällen blev sen. Det var som i en saga man läser om barn som smutsigt barfota och skrattandes så de kiknar leker på gården tills dom går på knäna, och det gjorde jag sen i duschen, men vi klarade det. Ena ögonlocket gick till saltkråkan och det andra till lennart hellsings rimmerier. Vilken dag, igen. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0