120704 tabletthängning

Det och mycket annat har jag ägnat mig åt det senaste 36 timmarna. Tabletthängning går till så att jag står med morfar i köket och hänger mig som i ett rep i en ihoprullad bordstablett som morfar håller i ovanändan. Mycket säregen men rolig lek. Jag har också fått tablett av Moa och Tuva som jag lekte med närapå två timmar ikväll på gården, och våra pappor skulle jaga oss och fånga oss och kittla oss, ca 50 gånger, det kallas Vargen sa vi, och imorgon kanske vi ses på Eriksdalsbadet! Annars så har det dryga dygnet i väsby varit härligt som vanligt. Bus, fix och aktivitet med morfar, och mys, pyssel och återhämtning med mormor. Jag velade fram och tillbaka kring en andra natt men när jag svarade i telefon i väsby (pappa blev så överraskad att han först trodde han ringt fel och kommit hem till en mycket gammal ljusröstad tant…), kom jag fram till att jag ville hem till brudarna trots risbylevägsruset. Så han kom, vi skojade och åt middag, jag däckade i bilen, och som sagt, en sommarkväll till hemma med gänget. Tur att inte alla har stugor och elände att fara till, man är en nackabrud, vi trivs med asfalten… Men rykten säger att det kan bli en stuga i både dalarna och roslagen i sommar. Det får väl gå då… Jag trivs rätt bra bland djur och natur också, kolla bara, och så har jag ju fått saltkråkan som favorit, så det ska nog bli folk av mig med. Tjorven är rolig. E

Det blir inte bättre än såhär. (obs, pappas notering)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0