120707 Back on the block, sweet Nacka.

Vi sög musten ur några områden hemmavid idag, även om vi gjorde det allra enklaste, mest med vatten i fokus. Och vi började med skärgården i form av Saltkråkan på tv… Älskar Tjorven, hon pratar så roligt. Sen vattenpistolkrig, äntligen (vi glömde igår), på förmiddagen mellan pappa och mig på gården, vi var helt ensamma. Vidare till järla för att ta ett dopp i sjön med ny flytväst (prisvärt på clas ohlson, med visselpipa!), bäst att ha på djupt vatten. Lekte med ras en stund, den lille goe krabaten, vi gillar varandra. Hem till jarlaberg för en nap och ett nytt vattenkrig med pappa och naemi, vi går rätt bra ihop vi med, hon är också 6 år… Flera av dom jag synkar med är det… Sen gick vi på det stora artilleriet i parken, äntligen dags för den klassiska sommarduschen, åååå vad jag älskar vatten. Också. En härlig cykeltur i sadeln till finntorp för pizza med farmor och farfar, samt domino och nåt annat lurigt gammalt spel med tärningar, det roar mig också. Berättade om dagen och veckan. Vi avslutade vid saltkråkans kobbar och skär där det till och med hann bli julafton. Världen är upponer, som i hellsings bok vi läser nu, så det passar ju bra. Jag somnade väl på sniskan lite sådär som vanligt. Jag vaknade förresten med mina fötter i pappas ansikte med benen under hans armhåla. Så jobbar jag. Imorgon är det mammas tur... E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0