120717 omväxlad men enkel dag

Inga åthävor idag, men med en viktig punkt på agendan, allram, återkommer. Eftersom det var lika varmt som under våren så hoppade vi bad. Det var också svårt att motivera sig att vara inne pga solen, och vi kunde inte göra nån heldagsgrej pga allram, återkommer. Till vår glädje kom moa och tuva ut och vi lekte gott med barbie och bus utomhus. Lunch och vila i soffan och så fick vi till glassfika med farfar och anders på forum. Tillbaka i duggregnet på cykeln för att packa in allram i bilen, vi skulle till kattdoktorn. Vi höll först inte på att komma in på landå för blixten hade slagit ut porten… Pappa fick hojta och kasta sten på fönster, knappt nån hemma, och jag var förundrad och lite nervös, men det gick bra. Jag lugnade själv allram i baksätet med klappar och lugnande ord, jag var så snäll och fin med honom. Hos kattdoktorn var det spännande, där tar man ju hand om alla andra djur också, hos veterinären alltså. Vi klappade och höll allram, och när dom tog blod (jag såg allt som skedde) så blev han så darrig att han bajsade ner på golvet, men det gick bra till slut och nu ska vi vänta på vad dom hittar i blodet. Samma visa hem, vi pratade med allram, han har ju varit med förr. Lite melonpaus i soffan, och då dyker naemi upp, och sen en tjej till, en ny tjej från andra gården. Och vilken avslutning på dagen. Vi tre körde en första halvlek innan middag som om vi aldrig gjort nåt annat. Lekte spöke på mitt rum och skrek som på gröna lund. Samlade 20-30 sniglar i en burk, plockade bär, ja sådär. Middag pang bom sen körde jag och naemi ett varv igen. Hon har fixat ett litet läger på ett ställe på gården och dit samlade vi bär, blommor och stenar. Sen började vi bli trötta, kastade in ett par vinbär genom köksfönstret, busringde på ringklockan och tokade oss. Det bör väl sägas med alla berättelser om gårdslek att pappa är hela tiden närvarande och kollar upp mig, springer bredvid ibland, och har sån där översikt som ni vuxna ju ska ha. När trollet från bockarna bruse i badhuset flugit åt skogen i rutchbanan så däckade jag efter ett varv på videung. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0