120508 att stötta en kompis

När nån är ledsen ska man trösta. När nån är glad och vill dela glädjen, ska man dela den. Pappa förklarade att hans kompis, lilla Mickes stora bror Henrik, hade legat på sjukhus länge och han ville gärna säga hej till kompisarna idag på ot. Och jag har ju inte ätit deras korv på länge så vi tog en snabb kvällstur. På vägen klippte jag ett helt päron där vi satt längst fram och lekte chaufförer och pratade fågelbajs eftersom en talgoxe hade flugit in och bajsat på landåsoffan imorse. Då sa jag att en talgoxe hade gjort samma sak på dili. På ot träffade vi alla tre bröder och deras mamma Gun som firade Henrik. Det var ett snällt äldre par också som kom ihåg mig från när jag var liten och sa att jag hade blivit så stor. Jag åt två korvar med bröd och drack massa vatten. Sen tittade vi på bilder på en dator från Mickes resa till Australien och såg både operahus, så passande eftersom jag precis i helgen sett vårt operahus i stan som vi ska till på torsdag, till riktiga krokodiler och kängurus! Som i nalle puh! Men det var dags att runda av och vi körde hem nästa buss, landade på landå, tog det lugnt och pappa sjöng oss till sömns igen med vide. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0