120527 en vacker dag

Och då pratar jag inte om vädret utan om dagen i stort rent poetiskt. Det blir inte mycket bättre än såhär. Vaknade i Väsby och hade en fortsatt härlig stund med morfar och mormor med bland annat en utflykt till djur och natur. Åkte till dili där pappa mötte upp. Vi fikade och planterade på uteplatsen och jag bytte till sommarklänning. Sa hej då och gick hem till vår gård på landå via parken och det bara spritte i benen hela tiden. Landå var fullt med barn och jag hakade på överallt med alla, vi for runt ute och även inne med några, det var ett virrvarr och det var nästan så att farmor och farfar slog på näsan av alla ungar överallt. De två sista barnen på gården var jag och Emmy som inte gav oss och hade det inte varit nån ordning så hade vi sprungit rundor hela natten. Det var så härligt att jag inte kunde släppa dagen ur mitt grepp. Och pappa hade svårt att släppa mig in i natten för jag var så ljuvlig men sömnen tog mig. Tack alla för idag. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0