121103 storfamiljslördag

Vi undrade som vanligt om det var morgon eller inte, jag liksom vaknar till och det första jag säger är ”är det morgon?”. Det var det väl och vi mös och pös. Men vi hade ett schema och det var inledningsvis att dra till väsby. Vi gick förbi dili och sa hej på mamma, till bilen där vi snackade lite strunt och så kollade jag lite låtar i telefonen. Vi åkte nämligen till emmy på gården som ju flyttat till väsby, det var riktigt roligt att se henne igen och jag tror vi kan ses ibland framöver. Vidare till mormor och morfar. Jag var rätt trött och startade med lite snack med mormor i sängen under filten för att komma igång igen, sen korvlunch, och ett evinnerligt hoppande på grannens studsmatta assisterad av morfar. Mormor och jag tog det lugnt en stund, pappa och morfar tog en runda till kyrkogården och tände ljus och vi snackade ”strunt” (bra grejer…). Det tog ca 1,30 min innan jag somnade på väg hem där jag vaknade i en vägbula i järla, dit vi skulle för att ha mer familjepyssel med järla, farmor, farfar, och Åmål! Jag fick en jättefin julklänning och en julkulröd kiltkjol av moster ina och farbror Kennneth. Jag, Rasmus och Farmor körde på ett tag, där övriga varvade med oss, för när jag och rasmus går igång så hänger inte alla med hela tiden… Vi åt som hästar och fortsatte sen som om det inte fanns en morgondag. Men det gjorde det och med 20,30-bussen från järla var vi inne på ångorna, så efter toabesöket gick vi direkt till sängen, läste, och däckade som om vi levt som om det inte fanns en morgon dag. Vi fångade dagen. Hujeda. E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0