121020 barnpratkvarn

Av bästa märke. Jag säger så mycket saker, roligt som tungt, ni häpnar, det vet jag. Det är liv och död, det är trams, det är reflektioner, sanningar och upplysningar. Från att jag säger att jag inte vill att Allram ska dö till att jag älskar mormor och morfar och farmor och farfar, via att prutt betyder hej på skånska, osv osv osv. Nåja. Jag dansade min härliga dans och hade en ljuvlig familjefika i väsby när morfar hade kalas. Jag visade karatesparkar till funk-music hemma på landå ikväll, som leo lärt mig, sa jag. Sparkarna alltså… Leo är nog mera rock. Är det här jazz, frågade jag pappa, nej funk, sa han. Rock tycker man om genom att röra huvet framåt, funk tycker man om genom att röra huvet åt sidan, vi tränade på det. Nåja, igen. Pappa och jag mötte kristina, farmor och farfar hemma hos farfar där det pysslades med mat och möbler. Jag hjälpte farmor med lök och sallad. Det sved av löken, gurkan gick bättre att skiva. Jag åt lammkotletter som en häst. Det här var gott sa jag. Vi snackade lite strunt och kom fram till att vi nog ska bada imorgon, jag måste visa mina simtag jag lärde mig med dagis häromdagen. Jag satt på pappas axlar från forum och hem via tempo, lördagsklubba… Och som sagt, efter lite karatesparkar, funk, och allvarliga som roliga samtal så däckade vi till bamse. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0