121025 full dag tom kväll

Hade hemmadag idag med mamma. Vi tog ifatt lite, och sen kom väsby till jarlaberg! Härligt! Vi grejade hemma, inne och ute, jag och morfar tog oss en runda i jarlaberg city, mormor och jag gjorde uppgifter i en bamsebok, vi fikade och höll på som bara vi kan. Pappa kom förbi dili på en snabbis och sen for vi hemåt landå. Där var inte allram. Kändes konstigt och tyst, han jamade (på sitt hesa sätt) alltid till när vi kom hem för han ville ha mat. Pappa hade tagit fram ett kort som jag bar in till mitt rum och ställde fint på min byrå. Grät lite en liten stund, vi kramades och pratade om hur det kan vara med gamla katter som får ont och hämtade mig sen. Jag ville duscha och gick in efter maten, jag gjorde precis allt själv utom att sätta på duschen, pappa fick inte vara med, och kom ut som en ängel från badrummet. Vi myste länge, men först gav jag order om välling ”de fyyyyr” kommenderade jag, och pratade om kanoner, pappa trodde att det kanske var ge fyr, men det brydde jag mig inte om. Vi läste en bit sen ville jag att pappa skulle berätta om allram hos veterinären så jag fick vara med liksom. Han förklarade om vägning och blodprov och bilder och spruta med sömnmedel så allram kunde få sova och inte ha ont längre. Jag lyssnade och frågade och det kändes bra att vara med om hans resa. Vi ska hitta en fin plats till honom på lördag. Jag ska fixa blommor och löv sa jag. E  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0