121027 dans på rosor, kliv på ris

Snabbt och stilla. Högt och lågt. Bildligt och bokstavligt. Glasklart va?... Vi gick ut efter frukost för att hitta en bra minnesplats för allram nedanför oss. Det var en fin lång promenad hand i hand i vår skogsslänt. Jag var stigfinnare och en liten esther om vartannat. Vi hittade en fin och gick sen hem till mamma för dansgrejer och fika. Jag busade som vanligt. Dansen gick som en dans förstås och vi njöt av burgare på nyinvigd McDonalds. Hämtade upp mamma, for till landå för lådan från kattdoktorn med allrams skal och en spade, och mitt ritade kort där jag skrivit sov gott allram. Jag var på gott humör, jag tror allram fixade det, precis som han busade med oss när vi skulle gräva, med berg och sten just där... Till slut hittade vi en plats vid släntens djupaste plats intill den största tallen. Den kan man se från utsiktsplatsen. Jag hjälpte till med lådan och lite med spaden. Vi la en stor sten över allt och rosorna ovanpå. Sen sjöng vi. Först ville jag sjunga videung sen blinka lilla. Det var en fin stund. Vi sa hej då och trampade tillbaka genom skogen. Jag och mamma for hem för lördagsmys. En dag med eftertanke, sorg och glädje. Livet antar jag. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0