120902 nyckel till viken

Jag hittade den till vårt kära nyckelviken idag på allvar, djuren, naturen, hus och  människor och 1700-tals dans som jag och stora e tittade storögt på, och hur det var förr i tiden, under nyckelvikens dag, att det helt enkelt fanns nåt som inte finns nu, och det var lite aha över det. Mamma och jag gick ner med stora es och isaks familjer och vi busade tillsammans som riktiga bullerbybarn. Och helt plötsligt dyker en äppelknyckarkepskille upp, lilla rasmus, som gick runt som en miniatyr av den där danska yngre bonden i keps på tv och vi hade väldigt kul, länge sen jag såg järlatrean ihop. Pappa och jag åkte vespan hem och tjejerna var på gården, och vi blev allt tröttare och smutsigare och gladare… Men när jag inte såg naglarna för all smuts gick vi in och åt, duschade en låååång dusch och tog välling och somnade båda i soffan strax innan sju… Vi låg nog efter lite… E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0