120922 en blandning av nord och syd

Efter en påhittig morgon hemma där jag växlade upp i alla möjliga idéer så stod den härliga dansen på schemat igen, jag trivs verkligen med det där, även om det kändes konstigt att åka precis när hela gården var full av barn, vi höll precis på med tjyv och polis, men de finns ju kvar och jag hade en härlig dans idag igen, kommer ut från salen och ler med hela ansiktet. Vi köpte burgare och tog med till farfar där vi åt lördagslunch och snackade lite strunt. Jag är i en fas nu där jag blandar och ger, en massa fint förstås, men jag kan vara en mussla och bara sitta och tänka, vara en pratkvarn, vara nordiskt återhållsam och som idag flera gånger, trots höst, närapå sydeuropeiskt agerande. Livligt! Var en smula seg under dagen och ett par gånger tänkte jag på nappen, som är på dili, även ikväll men det tar två snyft, sen faller jag i tung andning, sen i sömn, så det är ju ingen fara, och jag vet ju att bolle, mamma, pappa, allram, tjej, och alla ni finns, och jag kan tänka på så mycket fint, så den faller ju allt mer ur sin roll. Farfar tyckte väl att inte kunde man vara ute i sånt här grått tråkigt väder, men jag vet bättre… Så när vi kom hem lekte vi själva på gården, sen cyklade vi till tempo, hela vägen själv, t o m stod upp i backarna, så roligt! Unnade oss en glass, jag vilade på pappas huvud sittandes på axlarna, sen cyklade vi hem och spelte boll. Tog en paus inne och då dök mamma upp för ett litet hej. Vi busa och myste lite, jag berättade om dagen och sen tvingade jag pappa till hoppträning i sovrummet en halvtimme. Ville inte äta, men när potatis och aioli dök upp så åt jag som den sydeurope jag visat mig vara idag, men entusiasm och suckar… Vi cyklade till tempo, i en sista sväng ute, och köpte ett stort plommon och kattmat. Välling, scooby doo, kattkramar, nalle puh, gonatt (se bilder nedan). E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0