120928 jag min lilla underbara älva och emellanåt tungviktsmästare i krånglighet…

Äsch då, jag ska inte dra växlar på dagen, men ibland, när jag är en smula trött och ändå pigg i viljan som en ekorre, så är jag inte lätt att hänga med i svängarna alla gånger… Sov förvisso mycket på dagen igår, men å andra sidan var jag ju lite sjuk och behövde det och jag sov dåligt på natten, precis som inatt, var vaken ska vi säga 03-05, såg till och med tv kl 0310-0345 (typ…) för att somna 0420, eller nåt… Vaknade sjukdomslös och rask, det var en härlig morgon, men vi kom inte till skott först, det var lite omständligt av kroppsliga skäl... Jag skulle ju bland 30 olika saker också läsa saga för allram och tjet. Men vi kom iväg, vi skulle på lite utflykt till soptipp, skulle köra sparken till bilen, vi skulle kolla väskor till mig, köra lunch på byn, jag skulle få en gräddglass som inte var så lämplig när jag var sjuk, vi skulle köpa fredagsgodis osv. Jag somna förstås i bilen och pappa fick ta en soptipp längre bort… Farmor dök upp på eftermiddagen, det var ett tag sen och hon hade lite pyssel med sig som vanligt, och vi fixade med det, men jag fick också med henne ut i blötan där vi plaskade runt en stund. Fick i mig godiset men inte så mycket mat, men jaja, one of those days. Sen, som igår, gick överväxeln i framåt kvällen och jag gasade på med gänget därute och trots att mörkret föll och alla gick in sa jag nej till pappa att komma in där jag stod och krattade löv själv när till och med moa precis hade fått gå in… Men jag slöt mig till slut både fysiskt och psykiskt till pappas idéer om att hålla kväll och vi somnade gott strax efter åtta. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0