130413 jag kan flyga, jag är en älva

Jag kom fram till det när jag tittade på Tingeling ikväll, och önskade att jag kunde flyga. Jag kände t o m att det var möjligt när jag provade i soffan, och flög med pappas hjälp. I övrigt är jag en älva (jag citerar pappa), sköljer min omgivning i älvstoft och folk lyfter. Jag kan också stoppa sömn i dörren och flyga över det lilla behovet till synes. Jag somnade närapå på golvet hos farfar i eftermiddags, ändå var jag vid kvart i nio ändå inte klar och det är väl en älvas tillkortakommande… Flög hela dagen. Med Svea ute på gården idag och på promenad med Elvis, på dansen naturligtvis, på vespan till mcdonalds, till och hos farfar (även om jag hämtade lite kraft där), på forum med rasmus som hans personliga älvsyster (och han min lilla rumpnisse), på gården där vi sög ut det sista av blötan, gick in och värmde mig med farmors hemmagjorde filtponcho och svävade under ett kvällsmys med hela gänget, kryddat av älvstoft, så vi till och med drog in en bra bit i minnenas television om vansbro på svt24 innan jag accepterade att denna älva skulle dra sig tillbaka… Somnade. Till slut… E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0