131213 ljusklara fägring

Jag stod med sömnpåsar under ögonen och log strax efter sex imorse. Det var dags. Pappa och farmor assisterade denna ljusets drottning och vi gjorde oss klara för 'giget'. Mamma mötte upp på dagis och så var det dags. Jag gick och sjöng och tog täten som om jag aldrig gjort nåt annat. En ängel, enligt min spökskrivare. Pappa hämtade med bågen, hem och bytte grejer och ner till järla för en härlig luciamiddag. Rasmus var i högform, sjöng och stod i. Pappa och jag överraskade som lucia och stjärngosse i trapphuset, pappa fick låna Markus kläder från dagis. Sen rullade det på, jag var förstås trött men hängde i, nästan längre än normalt för vi behövde verkligen duscha och greja innan natta. Men gissa vem som somna under sagan?... (Jag, inte pappa...) E







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0