130202 skönsjungande sjöjungfru

Hela ansiktet log när vi gick in i simhallen. Jag skulle få bada så länge jag ville, klev ner i vattnet och sa, nu ska vi ha kul! När jag sedan som om vattnet bar mig simmade några tag med huvet ovan vatten utan puffar (kan ju simma rätt hyggligt under vattnet) sa jag, det går lättare om man är glad... Pappa såg märklig ut, men också glad. På förmiddagen hade jag dansat och leendet satt där också, som om gjutet. Och jag fick en kalasinbjudan av en snäll danskompis! Roligt med dessa nya bekanta, på minibasketgympa, på gården, på dansen, osv. Bra med nya vänner för mig då alla 'seniorer' på dagis försvinner till sommaren och jag tar det nog lugnt ett år till som det ser ut, och 'seniorar' till mig lite mer, och intill min egen skugga och ingen annans. Vi tog en fika hos farfar och puttade lite golf och jag skrattade när jag lurade pappa med att hålla för hålet. Hemma hoppades jag hårt på att få gå ut med Elvis igen men tyvärr. Så vi tog lördagsmys och det var härligt. Sen var jag gosigare än själva gosalåten på melodifestivalen och somnade gott. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0