130212 prins arthur och jag

Vi har en grej ihop. Jag talar om Arthur i de tre dataanimerade filmer vi har hemma, som jag rullar om och om och om igen, det är nåt med äventyret, hjältarna, spänningen under jorden (dom är bara några millimeter stora) som lockar mig känns det som. Så vi körde en film igen alltså. Men nog brottades jag allt med några snöhögar på väg hem. Och apropå snö, en justering vad gäller Idre, det är på längden vi ska prova att asa oss fram lite på de vackra fälten som finns där, och ta med fika, inte slalom i backarna... Och leka med varandra lite i nån bra minibacke som är så liten att vi kan vara i den själva med Britt och Marie vakandes. Det ryktas också om snöskoter på myrarna, men det ska jag nog inte ens veta om nu så säg inget… Vi ska också åka liften ända till fjälltoppen och tillbaka ända ner, det är så fint säger Britt. Och vi ska bo i ett riktigt fint och stort hus alldeles själva i ett sameområde där inte vem som helst får hyra ett hus. Men Spiggen får för en gång gick en sameflicka hos dom och sedan dess har de fått lov. Frågor på detta!!!! Jag var som vanligt en söt och gosig och klok flicka ikväll, frågade vad bingo betydde förresten (därför låter det som bingo med Idre…). Och så somnade jag så gott hållandes pappas tumme. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0