130112 festen fortsatte

Jag grattade mamma på morgonen och så tog vi fart för att handla tårta osv. Hem till pappa som preppat lägenheten och jag fick ett nytt fint rum på landå också! Skrivbord och lite mer 5-årsstuk på grejerna! Se så skönt jag sover i det... Tårtan blev klar och fin och sen ramla hela goda glada gänget in. Ett tårtkalas som heter duga med presenter därtill av fina mått för lek och lära. Mamma firades också förstås, det var ju trots allt hennes dag även om vi delade på kalaset. Rasmus och jag drog oss undan ett par svängar, det är inte lätt att hantera all uppmärksamhet och kärlek alla gånger, ens för vuxna, och jag är ju bara fem, även om det känns mycket idag! Pappa och jag avrundade med lite egna timmar med bus lek och mys. Jag fastnade bildligt och bokstavligen i snödrivorna i tre kvart efter tempo, som om jag behövde smälta alla intryck med att bara kämpa runt upp och ner. Sen föll jag ihop och vi somnade till halv nio. Tack alla igen för idag och igår och grattis mamma på din dag. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0