130710 spilld mjölk och färgad sockerdricka

Det var en blandad dag idag. Och så är det ju ibland. Regn och solsken. Även vädret var så. Vi började dagen ok med mys och prinskorvmacka och allt, biofilm via dator, mina första månader i bilder, men jag var litet seg och väl mycket önskande (pappas eget fel) och när jag spillde ut mjölken i soffan (pappas eget fel) så blev pappa rätt trött (pappas eget fel) och jag förstod att det 'spillde över lite' på tålamodet. Men vi hämtade oss kvickt och jag hjälpte till och vi grät inte över mjölken... Vi skulle vidare till mamma för att vattna blommor och hämta regnkläder och sen vidare för att växla sparmynt till sedlar på maxi. Jag bad pappa om en godisbit, och tog tre. Försökte smyga med det men pappa såg och tyckte inte det var så kul att jag lurades men det är ju pappas fel att jag fick ta... Men att jag inte tvättade mina kladdiga lunchkycklinghänder hemma på dili med tvål, som jag ju alltid gör, var väl inte pappas fel, eller? Nåja. Tuva och Moas pappa ringde och frågade om andys. Japp vi hakade och jag hade jättekul. Jag visade mina nya trick och var stolt. Drack färgad isdryck och skrattade. Svettades och sa att man inte kunde dricka sånt när man var törstig. Hem till dili igen för att avsluta där och med maxi. Pappa bar mig på axlarna hela vägen t o r (pappas eget fel förstås det med) men när jag sitter däruppe och sjunger för mig själv och gnuggar på hans örsnibbar så som med ett radband, så verkar han stå ut. Bra träning också... Pappas kusin med barn, alltså mina sysslingar faktiskt, dök upp i jarlaberg och vi åt pizza ihop. Jag fick veta att kusinen var farfars systers barn och fick ihop det lite. Men sen lockade barnen på gården och jag fick respit från samtalen. Somnade som en docka lite senare efter nedvarvning i soffan med något färre kuddar än i morse... Bergodalbana, någon?... E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0