130302 i fäders spår för framtids segrar

Pappa vaknade med mina fötter på sin haka, ett helt normalt uppvaknande för oss båda. Det första jag sa – när ska vi bada? Sen dubbelkollade jag om Idre, så allt var på banan. Hade för mycket i huvet för att kunna fokusera på ett fikabesök i väsby så vi ringde och önskade varann en trevlig vecka istället. Sen skulle vi ta lite luft helt enkelt och sprang på Berit och Elvis och vi tog Elvis på en sväng, och jag flög som en vante som vanligt och skrattade högt. Sen lunch sen bad! Vi for förbi forum och köpte ett par vinterhandskar på rea, man måste kunna ta ut stavtagen ordentligt, och jag ville så gärna ha handskar. Sagt och gjort. I badet kunde vi legat ännu men allt har sin tid och hungern kom. Hem till farfar för en fika med även rasmus och kristina för att köra en burgare på McD och där dök isabelle upp, och vi tog över haket. Hem till dili för kramar inför veckan, vidare hem till landå för gediget mys, och då dök stora micke upp med skidor! I nattlinnet gäspandes ville jag ut och prova, sagt o gjort! Jag fokuserade och log samtidigt och frågor på om jag hade balans och koordination?... Tillbaka in igen där vi såg reklam om vasaloppet, huga vilken tajming, vi ska ladda med starten 0800 imorrn. Vi la oss och jag var alldeles ljuvligt tagen inför morgondagen och veckans äventyr. Torkade bort en gäspningstår ur pappas öga, vände mig om och slocknade. Jag är one of a kind, som alla barn, eller hur, och alla har vi varit små. Nu ska pappa in i vallaboden. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0