130324 ett med vattnet

Efter en lång morgon och förmiddag med Arthur på film (för femtielfte och sista gången på ett tag för hälsans skull…), skrivlek, kurragömma, fotboll, the usual, så åkte vi tammetusan till Gustavsbergsbadet igen. Det var sålängesen att jag inte kom ihåg att jag varit där förut. Men som jag njöt. Och den där rutchbanan, hujedamig säger jag bara. Och vet ni, en gång när jag simmade några meter hit och dit så missade jag en avsats för jag trodde jag var framme och sjönk under med huvet (pappa var bara två meter ifrån), men omedelbart sparkade och viftade jag igång och kom upp och fram en halvmeter till, till avsatsen. Jag var så i kontroll fast jag knappt förstod vad som hände. Och låt mig inte börja tala om när jag sjunker ner i vattnet och rullar ett varv innan jag kommer upp igen… Nåja, vi blev bjudna på köttbullar och potatismos i järla och jag lekte med min lille rasmus och han med mig och det är ett rent fint nöje. Hållplatslek på ekuddsvägen som vanligt, hem, vi somnade gott. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0