130330 påskbrunch with the local bunch

Gick och väntade på gänget på förmiddagen, vi tog lite luft, pysslade på gården, tvättade fönster tillsammans, och jag påskpyntade och gömde ägg för rasmus och co. Farfar och farmor röjde in och vi höll på, målade ägg och pyntade ris, och mitt i allt kom rasmus. Han for rundor och jag for efter och vi gick på äggjakt och till slut fick vi mat i oss (hade grundat med godis…), men det är en sån helg ju. Sen var vi ute i ett par omgångar, skönt med luft och gården räcker fint, även om pappa och jag körde hinderbanan på skolgården när vi var själva kvar. Jag ställde mig i duschen och skötte allt själv, med Robins sång på läpparna, precis som i klätterställningen i parken, där det lät till alla gårdar. Det var en ljuv liten varelse som pappa bar in för att somna mycket gott. Imorgon brukar jag inte skriva om, men namnsdag, sommartid och påsksväng till väsby står ju på schemat... E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0