131110 super sunday

Vi vaknade kl åtta. Hurra! Efter frukost tog vi tag i farfars fina lövhögar som HSB inte vågat ge sig på... Vi hälsade också på allram vid hans plats men jag hade blandade känslor, jag ville inte att vi skulle prata så mycket om honom för då tänkte jag för mycket på honom. Träffade ras på forum och hade nåt ärende. Men sen badhuset. Äntligen! Jag hoppade av glädje på fm när jag förstod att jag kunde visa vad jag lärt mig. Jag simmar som en fisk! 4x25 m t ex i stora bassängen. Vi vilade lite mellan rundorna men jag ville knappt. Pappa simmade bakom mig men han hade inte behövt! Och jag dök från kanten! Guldfisken är inget lurt! Hem hopp till fotboll, kalla mig Marta, kalla grabbarna korpen! Jag har kul! Strunt i var det landar, just nu är det kul med boll. Också! Pysslet går t ex till nya nivåer och jag ritade en båt med skorsten till pappa efter fotbollen. För inte var dan slut. Och bokstäverna blir allt roligare. En jättefin fars dagmiddag med lamm (och köttbullar...) väntade i järla, Rasmus han väntade på mig och jag på honom. Hade min nya klänning från moster Ina på mig och vi hade det fint. Lekte så att huset nästan välte. Klart att jag nästan somnade på väg hem i farmors bil. Hemma gick det snabbt. Grattis morfar och farfar och alla andra tokar! E





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0