140414 bananerna dansar

Idag fick vi till det med bilen! Jag ville så gärna åka genom tvättomaten och jobba på lite hårt, sådär när man kämpar och tar i lite. Vi slängde in däcken och åkte iväg. Laddade med ett par burgare och mjölk som jag klämde i tvätten. Så härligt, som på gröna lund, eller som i alla slags väder. Man hisnar, skrattar, förundras, skräms, och skrattar igen när man ser hur bilen torkas, det såg ut som långa bananer som dansade på bilen. Sen bytte vi en lampa, jag kollade om det funkade och ropade JA, sen dags för däck. Jag var den bästa medhjälpare man kan tänka sig, höll ordning, sprang med grejer, vevade och allt. Jag skrattade högt när jag först fick se hur pappa grejade med hjulen, det såg bara kul ut. Vi hade otur med ett hjul som satt så hårt att vi fick hålla på mycket länge, men man får kämpa och till slut fixar sig allt. Samma med ett hjul som inte pumpen ville ge luft till. Klockan gick men jag körde på och dammsög och plockade. Väl hemma, med allt på plats, somnade en riktig grovjobbare för dagen. E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0