140201 mitt kalas

Äntligen! Vilken dag! Vaknade tidigt och när jag gnuggad sanden ut ögat så kom jag plötsligt på i soffan att det var min kalasdag och hojtade av glädje. Pappa och jag stack och handlade och jag satt i vagnen och dirigerade pappa runt på Ica. Hem till mamma och vidare till dans som det äntligen blev dags för medan pappa preppade på Landå. Hem dit, tog på moster inas kalasklänning och så gjorde jag mamma och pappa pannkakssmet, med tre viljor... Så det blev tre gånger så bra! Barnen kom och kalaskaoset började. En kittel av glada barn som puttrade som motorcyklar. Maten gick fint, sen hann vi med tre av de fyra lekar vi pratat om, det var svanskull som fick vika, men vi jagade varandra bra i ballongstampet... Fick så fina presenter, har så härliga vänner, och fick till och med bio imorgon med Moa och Tuva på nya animerade Frost! Efter kalaset for vi runt på gården ett tag och fick frisk luft. Hem och landade lite, åt och pysslade, duschade myste och kollade mello. Efter ett tag förstod jag att det började dra ihop sig för mig och jag gick igång som en tiokampare för att hålla ångan uppe... Jaja bara kalas då och då så lite sent får det bli ibland. Nu får vi hoppas att det blir lite sovmorgon iallafall. Tack för idag! E






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0