140224 full gas

Från start till mål idag. Började med att jag trampade kvickt med nygamla cykeln från järla till dagis. Saktade in bra i kurvan men rullade förstås på gruset och landade snyggt som en svan på marken. Ett pytteskrubb på knät, knappt synligt, jag brydde mig knappt. Min blivande fröken kom på besök bara för att träffa mig, jag är den enda från dagis som börjar nollan. Men jag har ju vänner från gården, basket och fotboll som börjar med mig! Det var kul och vi pratade och lekte och hon var så snäll. Hon lät lite skånsk tyckte jag, vi får väl se... Hon sa att Spiggenbarnen alltid är klara för skolan. Hemma lekte vi på gården en stund innan pappa och jag körde ett par timmar till. Var full av idéer och prat och det var nära att jag pratade mig själv till sömns, om allt från händer till Idre! Jarlabergs Charlotte Kalla! Att jag byggde en cykelkoja ikväll var fullkomligt normalt... E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0