140112 kalaspingla och snöräv

Nytt kalas idag. Mamma fyllde och vi gjorde ett dubbelkalas på dili där vi fyllde huset till bredden med mormor och morfar i täten. Jag lät mig mycket väl smaka av godsakerna, presenter och sällskap. Vi gick till slut till Landå och pappa och jag tog en lätt kvällsmat sen lovade han att vi skulle ut, jag ville så gärna, och blev ett med vintern. Vi var ute i nästan 1,5 h och jag njöt av varje sekund och snöflinga. Ett tag var vi helt själva i stora backen. Sen kom ett par äldre grabbar. Har börjat använda min julklappspulkbräda som snowboard och så bra jag åker så ska man nog inte ens kunna i min lilla ålder... Hemma med rosiga kinder, pimplade vatten, duschade gott och visade pappa hela min duschrutin, med nya kraminslag för kvällen. Var övertrött och kom först inte till ro, men när pappa sjöng tog det 30 sekunder, under det stora lövet som numera täcker sängen. E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0