140727 bada, någon?...

Huga vilken helg. Mamma och jag började med ett långbad på grisslinge i torsdags. Fortsatte fredag med Bollstanäsbad med mormor morfar och Alva i Väsby och var sen uppe till småtimmarna hos grannen för att det var så kul. Sov ut och kom hem till Landå med morfar på lörd em då vi skulle ut o campa på Djurö havsbad med bästa polarna stora Ester och stora peter! Vilket äventyr! Visste ju inte riktigt hur det skulle vara men nipprig var jag. En härlig vespatur, glasspaus i grisslinge, göra läger med väsbys tält, bada förstås, grilla, minigolf (jag och pappa fick samma poäng, golf - någon?...), modevisning, kvällsdopp, gonattsaga och sömn. Men. Jag var lite orolig, var ju bra trött men pappa fick komma in och jag la armen om honom och vi somna direkt. 0400 gick han in till sig, till GLATT fågelkvitter... Jag och stora e sov rätt bra och vaknade halv nio. Då sa jag direkt, igår var jag lite ledsen när jag skulle sova men idag vill jag tälta igen! Frukost, nedrusta läger, morgondopp och hemfärd. Kom hem i smått regn två minuter innan himlen öppnade allt i sin makt... Vi landade hemma en skön stund och gick sen till dili. Gissa hur och var mamma och jag avslutade kvällen... Man blir glad av bad. E




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0