140511 sovmorgon och skön söndag

Efter flera något senare kvällar med grande finale igår så vaknade jag inatt för ett toabesök och somnade sen i pappas säng och vaknade på hans arm 0930! Jag har väl aldrig varit med om make! Behövdes nog. Så frukost blev mellis. Vi har hittat en ny sofflek där vi helt enkelt läser frågor från kort som ska få barn att tänka till. Det är väldigt kul! Saker på huvet kan ju t ex både vara hår och hjälm! Lite gårdsvaktmästeri fem minuter i cykelrummet innan lite boll på plan och lek på gården. Jag lärde dom andra barnen att falla baklänges i pappas armar, känns som gröna lund, gäller bara att lita på honom. Lunch och surr i köket innan en stunds lek med Beata och Lovisa igen, två andra tjejer på gården, och sen dags för fotboll. Spelar med sånt friskt humör att andra blir på friskt humör. Lämnar över ett inkast till nån annan som inte privat eftersom jag redan kastat ett par. Så fortsätter det. Min stora E var på plats och det är härligt förstås. Idag hade vi svårt att släppa varandra efter träningen, så svårt att det nästan blev lite jobbigt eftersom vi trots allt inte kunde leka ikväll och att mamma väntade på dili. Men efter en avstämning jag och pappa så förstod jag förstås att allt har sin tid, även om man så gärna vill annat ibland. Men vi kom till dili till slut för att sy ihop dan. Nån sa att det regnat lite i helgen och vädret varit sådär. Inget jag tänkt på... E 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0