140524 karneval

Ett glädjetåg hela dagen men högsommar i maj gör ju sitt till, precis som jag gör mitt till, är ju en karneval hela jag. Farfar mötte upp och gav en lektion i gräsklippning och jag anpassade det till min egen längd. Vi kickade lite boll och såg honom sen cykla härifrån! Nya äventyr! Sen puttrade vi till ormingekarnevalen på småvägarna. Min dansskola hade bl a uppvisning och sen skulle Markoolio uppträda men efter en kvart var jag mer än nöjd. Sprang på Emelie från dansen och ena Adrian från dagis bland en massa folk. Jag hade provat lite grejer på tivolit innan pizzalunch i gräset, och huga vilket mod jag har, och visade Emelie lite grejer i andra halvlek och vi skrattade oss fördärvade i en karusell ihop. En fin fjäril fick vi med oss hem innan jag vattenkrigade bort allt på gården när vi kom hem... Hann med lite krig innan utflykt till mammas granngård där jazz-Lennart bjudit pappa och mig på lite kalas. Perfekt. Hann leka med både dagis- och skolvänner samt att jag kunde hämta Alin och leonora och visa dom den gården och leka loss. Hem till slut och avslutade denna karnevaldag med slockna som lampa. E












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0