141009 höstmarknad

Igår träffade jag mormor och morfar! De hämtade och vi mös ihop på dili. Alltid lika bra. Tog mig en mandarin efter maten och kröp upp i soffan med dom. Idag preppade vi för vår höstmarknad och kokade soppa bland annat. Skalade grönt innan förstås. Vi mötte mamma på torget mellan skolan och tempo. Inne var det fullt ös, från F till 3an med barn, föräldrar och jag vet inte vad. Det såldes grönt och annat och pengarna ska vi skicka till dom som har det svårt i Indien. Klockan halv sju skulle jag servera soppa och jag fick servera storis familj! Sen hade vi sångshow och jag täckte upp högerflanken. Sen lite efterfest i vårt klassrum och så hem där pappa hade hittat gamla filmer från när jag var riktig bebis. "Varför ska jag titta på en bebis" sa jag först. Sen kände jag igen en filt, och sen satt vi och log. Somnade gott efter detta event. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0