141012 Boll och Bull

Efter dansen igår så förberedde vi oss för min övernattning hos storis. Klippte och klistrade presenter till alla fyra, det var riktigt mysigt att greja därhemma i köket ihop i lugn och ro. Jag verkar gilla det, idag så skulle jag skruva och mecka med radiobilen med pappas verktyg. Har vi nåt här? Nåväl. Vi hann med en sväng till parken och njöt av den ljumma fina dagen. Hos storis blev det full fart i några timmar, Denise kom också förbi och stannade. Idag förmiddag for vi till en bollhall i Nacka och lekte basket och gympa med 08-flickor, lett av en skolkompis Magdis föräldrar. Det är nog nåt som pappa och jag kommer göra på våra söndagar om inget annat står på agendan, jag trivdes väldigt med detta, bollar som rörelse, i dans som i hinderbana. Fotbollen gick in i ett nytt skede idag, utan mig och storis, men vi tog hand om caféet! Pappa och jag bar ner en massa utrustning. Jag kom på den underbara idén att vi skulle ha en skylt som på café. Jag skrev, och jag fixade kassaskrin och växelkassa, skrev lappar, kokade kaffe, ja himmel. Det blev succé även om vi inte hade så många kunder i duggregnet. Men det gjorde inte ett dugg! Och oj va skönt det var med en varm dusch på dili sen, och om allt gick enligt plan så blev det också en kopp varm choklad i  soffan. Aaaaahh underbara höst. Också! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0