150402 dä bar å åk

Träffade mammas kompis Malins bebis Walter häromdagen. Kul. Jag är bra med dom små. Idag fick jag glädjen att hänga med rasmus på sin 4-årsdag! Han är inte så liten längre, vi funkar liksom bra ihop. Upp i ottan och pappa kom förbi dili för att sen vänta in rasmus i vändplanen med stora packningslasset. Det gick bra upp även om jag blev blek om nosen efter ett tag. Åksjuka heter det tydligen... Väl uppe i Romme (kände igen rondellerna på väg 70 när vi åkt till Dalarna med mamma och gänget), hade vi den bästa av dagar, nästan backarna för oss själva! Med sol! Vi började lugnt i barnbackarna men det här hade vi koll på (rasmus hade testat innan och jag anammade även denna sport som om jag hållt på i åratal...), så vi blåste på helt enkelt. Rasmus var en kämpe och jag fick blodad tand och fortsatte på egen hand i knappliftarna (man sätter sig på en knapp bakom rumpan) som om det inte fanns en morgondag. Pappa stod långt uppe i backen och tittade, försökte vara stöd, men det behövdes inte... Hade oftast Kristina och Anders i hasorna som stöd också förstås. Vi däckade i bilen hem. Hemma fixade vi käk och fick besök av typ tvåhundra påskkärringar, alla kompisar. Hann inte styra om till det men fick leka en stund med tuva moa och naemi. Kul. Till slut kom vi till ro hemma. Och dagen föll på mig tror jag. Mådde lite dåligt innan jag somnade men det har nog med dagens bilturer och enorma ansträningar, om än glada, att göra. Vi får se. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0